News

citefactor-journal-indexing

A REVIEW ON DETECTION AND FAULT DIAGNOSIS IN INDUCTION MACHINES // UNA REVISIÓN SOBRE DETECCIÓN Y DIAGNÓSTICO DE FALLAS EN MÁQUINAS DE INDUCCIÓN

In this work a careful review describing different types of failures in electrical machines, their characteristic signals generated and diagnosis methods is performed. Additionally a comparison of the advantages between the known failure detection methods based on the information required for diagnosis, the occurrence and importance of failures detection, the effectiveness for anticipating a malfunction or failure and the final diagnosis accuracy is also made. Particularly, this review will help to provide a straightforward update about the most recent work and research in this field. The work is mainly oriented to engineering students interested in starting the research and study of electrical machines. // Resumen El presente trabajo consiste en una revisión que describe los diferentes tipos de fallas, las formas características de las señales que generan y los métodos de diagnóstico en máquinas eléctricas. Además, se efectúa un comparativo de las ventajas de cada uno de los diferentes métodos de detección de fallas en función de la información que requieren para el diagnóstico, el número e importancia de las fallas que pueden detectar, la rapidez con la que son capaces de anticipar una falla y el grado de certeza en el diagnóstico final. En particular, esta revisión ayudará a proporcionar una visión rápida y clara acerca de los últimos trabajos y las nuevas investigaciones en el área. Está enfocada principalmente hacia los estudiantes del área de ingeniería interesados en iniciarse en el campo de la investigación de máquinas eléctricas.



Real Time Impact Factor: Pending

Author Name:

URL: View PDF

Keywords: Induction machines, type of failures, characteristics signal generated, failure detection methods, failure diagnosis methods. // Máquinas de inducción, tipos de fallas, características de las señales, métodos de detección de fallas, métodos de diagnóstico de fallas.

ISSN: 1856-8890

EISSN:


EOI/DOI:


Add Citation Views: 1














Search


Advance Search

Get Eoi for your journal/conference/thesis paper.

Note: Get EOI for Journal/Conference/ Thesis paper.
(contact: eoi@citefactor.org).

citefactor-paper-indexing

Share With Us












Directory Indexing of International Research Journals